A cégeknek és magánszemélyeknek is kifejezetten hasznos lehet a podcast interjúformátum. Nemcsak egy új adásformát ad, hanem értékes üzleti kapcsolatok kiépítésére is alkalmas – főleg, ha vendégként iparági szakértőt vagy véleményvezért hívsz meg. Mi nemcsak mikrofont adunk – hangot is, cikkünkből megtudhatod miként.
Határozd meg a podcast interjúd célját!
1. A cél határozza meg, kit kérdezel meg, milyen stílusban, és milyen csatornán osztod majd meg a beszélgetést.
- Márkaépítés?
- Tartalomgyártás?
- Üzleti kapcsolatépítés?
- Inspiráló történet bemutatása?
2. Válassz megfelelő vendéget, egy véleményvezér vagy szakértő neve önmagában vonzerő lehet a hallgatóknak.
- Legyen hozzáértő a témában
- Tudjon érdekesen mesélni
- Legyen elérhető, és hajlandó interjúra
- Legyen releváns a célközönségednek
A kulcs: felkészültség és struktúra
A jó interjú titka az alapos előkészület. Egy friss, 2025-ös felmérés szerint a podcast hallgatók 74%-a új dolgokat szeretne tanulni – ehhez viszont mély, személyre szabott kérdésekre van szükség. A beszélgetés íve legyen logikus, a témák pedig jól elkülöníthetők. Egy 30-60 perces podcastba általában 4-5 nagyobb témakör fér bele, ennek megfelelően állítsd össze a kérdéseidet.
Tipp: Olvass utána a vendég korábbi blog bejegyzéseinek, interjúinak, közösségi média posztjainak. Ezekből új kérdésirányokat nyerhetsz, és elkerülheted az unalmas, sablonos kérdéseket.
A podcast készítés sikere: a jó kérdések
A jó kérdés nemcsak információt nyer ki, hanem bizalmat is épít. A podcast készítés lényege, hogy beszélgetés-szerűek legyenek, ne faggatózások. Használj nyitott kérdéseket, amelyek lehetővé teszik, hogy a vendéged saját hangján, őszintén nyilatkozzon. Kerüld az olyan kérdéseket, amelyekre egyszerű „igen” vagy „nem” a válasz. Ehelyett kérdezz rá a háttérre, a miértekre és a személyes tapasztalatokra.
Ne csak vendéget válassz jól – válassz profi műsorvezetőt!
A podcasted hangulatát, ritmusát és hitelességét alapvetően meghatározza a műsorvezető személyisége. Ha még nem vagy biztos magadban a kérdezésben, vagy szeretnéd, hogy a beszélgetésedet egy gyakorlott, karizmatikus moderátor vezesse, a BP Podcast Stúdió ebben is segít.
Garami Gábor – a rádiós legenda
Garami Gábor neve nem ismeretlen azoknak, akik szeretik a minőségi rádiós tartalmakat. A Sláger FM, a Danubius Rádió és a Class FM egykori műsorvezetője, valamint a TV2 Nagyító magazin riportere, több évtizedes tapasztalatát hozza magával. Karizmatikus előadásmódja, mély interjútechnikája és nyitottsága révén kiváló választás mind üzleti, mind személyes projektekhez.
Lola – zenei háttér, médiaérzék
Lola nemcsak elismert énekesnő, de tapasztalt tévés személyiség is, akit a M2 Petőfi TV és az RTL műsoraiból ismerhetünk. A Budapest Podcast Studio-ban dinamikus, lendületes hangulatot teremt, miközben pontos kérdéseivel tartja a beszélgetés fonalát. Kreatív és empatikus hozzáállása garantálja, hogy az interjúd tartalmas, mégis könnyed lesz.
Kinek ajánljuk a műsorvezető bérlést?
Ha még új vagy a podcast készítés világában, vagy nem érzed magad komfortosan a mikrofon mögött, akkor a műsorvezető bérlés kiváló megoldás lehet. Ideális választás:
- Cégeknek, akik professzionális tartalmat szeretnének a márkájuk mellé
- Startuppereknek, akik szeretnének erősíteni a saját vagy termékük narratíváján
- Marketingeseknek, akik egy új csatornát keresnek a célcsoportjuk eléréséhez
- Tartalomkészítőknek, akik új szintre emelnék műsoraikat
A podcast interjúk készítése izgalmas, de összetett feladat. A jó tartalom, a megbízható csatorna, a professzionális felvétel, valamint a jól előkészített adás mind hozzájárulnak a sikerhez. A BP Podcast Stúdió nemcsak technikailag, hanem szakmailag is támogatja az alkotókat – legyen szó stúdióbérlésről, utómunkáról vagy műsorvezető bérlésről.